"Het Woord" is een weblog met korte op de bijbel gebaseerde overdenkingen.

dinsdag, mei 25, 2004

Gods Woord is als een rijke buit

Psalm 119,162
Ik verblijd mij over uw Woord als iemand die rijke buit vindt. [NBG]
Wat God tot ons spreekt, is Zijn Woord. Gods Woord komt tot ons door wat de Heilige Geest direkt tot ons spreekt, door broeders en zusters heen, door predikingen, misschien via boeken, en door de bijbel. De bijbel is volledig geïnspireerd door Gods Geest, en we kunnen veilig aannemen dat de bijbel Gods Woord bevat.

Mijn ervaring is dat telkens als ik de bijbel lees, ik nieuwe dingen ontdek. Het lijkt wel een onuitputtelijke bron van verrijkende wijsheid.

Zoals David in Psalm 119 kunnen wij ons verheugen over Gods Woord, zoals dat tot ons komt. Het is alsof je een rijke buit vindt, zo kun je je erover verblijden.

Ik zou zeggen: ga het Woord van God tot je nemen!