"Het Woord" is een weblog met korte op de bijbel gebaseerde overdenkingen.

maandag, mei 24, 2004

Leven en overvloed

Johannes 10:10
Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed. [NBG]

We hadden afgelopen weekend een evangelisatie-actie met onze gemeente, en ik sprak met een vrouw over het feit dat God het goede met ons voor heeft. Hij wil dat we gelukkig, gezond, voorspoedig en succesvol zijn in dit leven. Daarbij haalde ik ook deze tekst aan, waar Jezus zegt: "Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben overvloed."

Deze vrouw droeg aan dat er toch ook wel negatieve dingen kunnen gebeuren in ons leven, en dat je niet altijd gelukkig, gezond, voorspoedig en succesvol kan zijn. Dat is inderdaad een gegeven, maar ik hou me liever vast aan de beloften van God dan aan wat de omstandigheden me soms willen laten geloven.

Ik stel Gods belofte hoger dan omstandigheden. En zijn belofte is, dat Hij mij leven en overvloed geeft!